طی فعالیت دولت سیزدهم؛

۵۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به شهروندان همدانی پرداخت شد

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی همدان گفت: ۵۲۰ هزار میلیارد ریال انواع تسهیلات بانکی طی ۲ سال ابتدایی فعالیت دولت سیزدهم به شهروندان و فعالان اقتصادی این استان ارائه شده است.

حسن پیمانی به تشریح تسهیلات پرداختی بانک‌های همدان در دوران فعالیت دولت سیزدهم پرداخت و گفت:۱۳۰ هزار میلیارد ریال از این تسهیلات تکلیفی و ۳۹۰ هزار میلیارد ریال از این تسهیلات نیز غیر تکلیفی بوده اند.

او گفت: تسهیلات یاد شده مربوط به تبصره ۱۸ و ۱۶ قانون بودجه، وام‌های ازدواج و فرزندآوری، ودیعه مسکن، مسکن روستایی، مشاعل خانگی، رونق تولید و سقر رئیس جمهور بوده است.

این مسئول با بیان اینکه دولت با پرداخت وام به رونق و توسعه مشاغل خانگی کمک می‌کند، گفت: هزار و ۲۴۸ میلیارد ریال تسهیلات طی مدت یاد شده در این حوزه به متقاضیان پرداخت شده است.

پیمانی گفت: ۲ هزار و ۹۹۱ میلیارد ریال نیز تسهیلات پرداختی مربوط به درخواست‌های مردمی در جریان سفر رئیس جمهور بوده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی همدان بیشترین تسهیلات تکلیفی پرداختی در این استان طی مدت یاد شده را مربوط به وام‌های ازدواج با ۴۷ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: تسهیلات ماده ۱۶ با ۲۰ هزار و ۸۳۸، رونق تولید ۱۷ هزار و ۳۰۳ و فرزندآوری با ۱۴ هزار و ۸۹۴ میلیارد ریال در ردیف‌های بعدی قرار دارند.

این مسوول با اشاره به نقش تسهیلات مالی در رونق تولید و اشتغالزایی در جامعه، همچنین گفت: تسهیلات پرداخت شده در این مدت در مقایسه با وام‌های پرداختی نسبت به ۲ساله قبل از فعالیت دولت سیزدهم نزدیک به ۵۰ ذرصد رشد پیدا کرده است.

پیمانی همچنین با اشاره به تشکیل کمیته وصول مطالبات بانکی در استان، گفت: در این رابطه ۱۰۱ پرونده با سه هزار و ۶۹۷ میلیارد ریال مربوط به ۱۱ بانک مورد شناسایی و پیگیری قرار گرفته است.

برچسب ها: فرزند آوری ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.